TeamOmbakbiru.Blogspot.com
this site the web

Bintuka ( 8 Ogos2010 ) Surut Yang Melampau

Pada 8 Ogos yang lalu Saya ke Bintuka lagi bersama sama Snek,Dahali,Saur,Dinn C707 dan Si Pisang dengan menaiki 3 buah bot yang disewa dari Hj Kumit.Trip kali ni sebenarnya tidak ada dalam perancangan ku kerana pada asalnya,tarikh 6,7&8 ogos adalah untuk trip ke laut dalam.Namun keadaan cuaca yang tidak sesuai trip tersebut terpaksa dibatalkan sehari sebelum bertolak kerana ada amaran Ribut dengan kelajuan angin 50-60 km dan ombak setinggi 3.5-4.5 meter berlaku di perairan Sabah,Sarawak dan Labuan selewat-lewatnya petang Jumaat.Lalu aku mengambil keputusan untuk ke Bintuka sahaja dan rakan komplot ku Snek setuju .Lantas aku menempah 2 buah bot sebuah untuk Team Ombak Biru dan sebuah lagi juka ada rakan2 yang ingin turut serta.Tidak sampai sejam selepas ku boking,c saur macam tau-tau sahaja aku kan ke Bintuka dan Dinn c707 pun ingin turut serta dan minta bokingkan sebauh lagi bot.Bot yang kami gunakan No 2,3 & 12.Trip kali ni sangat singkat kerana jam 2 kami terpaksa bertolak balik melalui sungai Bintuka kerana sungai biasa untuk lalauan singkat tidak akan dapat dilalui kerana surut yang melampau.Namun bagi ku Bintuka memang untuk The Best untuk Botoom,Casting & Trolling....kalau bulih biar siang tanpa malam baru puas hati di Bintuka ni....heheheeheh
Bb Gt pun sombong waktu ni
Snek....memang badi mu hilang sudah....si Ampulur lagi balum hilang badinya

Setelah setengah hari beraksi,kami pun mengambil keputusan untuk berehat di Lubuk Balingkatak kerana keadaan air yang tidak cantek dan arus surut yang sangat melampau


Sembilang ni sangat hanyir baunya..

Dalam perjalanan bot no 2 yang digunakan oleh Si Saur dan Si Pisang menghadapi masalah.Dimana plug nya tidak berfungsi dengan baik.Akibatnya pergerakan enjin tidak stady.Nasib baiklah waktu ni aku masih di belakang dan dapatlah aku membantu dengan meminjamkan plug pencucuh baru yang sentiasa ku bawa jika trip ke Bintuka.Bot inilah juga bermasalah sewaktu aku turun ke Bintuka bersama ipar ku.Nasib baik si Pisang berpengalaman...kalau tidak ada lagi orang tersadai di pinggir bakau......heheheh

Inilah plug bot no 2....hancur...kunun2 sudah diganti selepas aku komplen sebelum ni...tapi....