TeamOmbakbiru.Blogspot.com
this site the web

Ubah Suai Pemegang Joran Casting Lemex IT Sport

Joran Lemex IT Sport hadiah dari isteri ku ini terpaksa diubahsuai pemegangnya kerana aku tidak biasa menggunakan joran casting yang pemegangnya ala ulu parang & pendek.Selepas beberapa hari memikirkan cara terbaik untuk menghasilkan pemegang yang selesa dan sambungan cantik untuk menahan asakan monster akhirnya aku berjaya mengubah suai pemegangnya dan menghasilkan sambungan yang meyakinkan aku untuk bertarung dengan monster.Inilah hasil kerja tangan saya yang memakan masa hanya 1 jam setengah


Gambar1: Pemegang asal Joran Casting Lemex IT Sport 6-15 lbs


Gambar 2:Pemegang bentuk baru setelah di ubah suai

Gambar 3: Penyambung untuk penahan asakan monster

Gambar 4 : Penyambung dimasukkan kedalam batang asal & sebelum memasukkan pastikan masukkan gam khas seperti epoxy atau super glue

Gambar 5: Setelah proses penyambungan selesai masukkan ring hiasan di kiri kanan pemegang untuk menampakkan ia lebih kemas & lepas tu masukkan gabus penahan belakang sekali

Gambar 6 : Inilah rupa penahan asakan monster Joran Lemex IT Sport saya.Rasanya inilah joran Lemex IT Sport yang pertama mempunyai penahan asakan monster.Rasanya getah hitam di belakang tu harus di tukar semula dengan gabus baru lebih cun