TeamOmbakbiru.Blogspot.com
this site the web

Casting Di Bentuka Part I ( 23 Sept 2009 )

Inilah biras saya,Raja Syahril dan Baby Aqeel,orang KL ,mamanya orang Singapura
Berjalan menuju ke lubuk
Ali....jauh-jauh dari Brunei dapat titir saja



Lontaran maut,bukan senang kalau tidak sampin











Hari raya hari yang mulia....tapi cukup bosan kalau sudah rindu mengail.Jadi untuk mengubati rindu pada petang hari raya ke tiga saya mengajak biras saya,Sharil untuk casting disungai bentuka,beaufort.Sungai bentuka terletak dihujung kampung mertua kami 10 minit perjalanan.
Jam 4.00 petang kami terus menuju lubuk dan sewaktu di kawasan jeti,penduduk kampung memberitahu bahawa di jambatan panjang adalah kawasan paling top untuk casting.Apa lagi kami pun pergi kesana.
Lontaran demi lontaran kami buat ke kawasan pungkar ( reba ) yang terdapat di tepi sungai dan akhirnya saya mendapat sambaran padu yang laju dan saya terus memanggil syahril untuk membuat rakaman perlawanan.....namun belum sempat syahril merakamkan aksi ku....tiba-tiba..........aduh.....menyesal ku inda mengepam terus....rabut....inda apa belum rezeki.



Bila balik kerumah,saya bercadang untuk mencuba nasib pada sebelah pagi ,Pagi tu syahril dan c Ali ikut serta.Nasib c Ali memang baik,belum pernah dia memegang pancing mahal dan umpan palsu ,last-last dia yang dapat titir.

Jambatan panjang ini lah yang dikatakan oleh orang kampung lubuk casting dan bottom.Apa tidaknya jembatan ini merentasi pertemuan antara dua sungai






Disinilah ungah ku lepas...aduh








Cantik kan sungai nya....